ABatriysia HNorbit
ABatrisyia HNorbit
about ME stuff link home skins twitter follow
Blogger music



credit and thanksgyuu

Template Original made by : Jaera
Credit : css school image

FASTING
Tuesday 26 March 2013 | 09:20 | 0 comments

Ehh im back with new story.
Heee act tak sabar gilaan nak tunggu bulan Ramadhan ;)

Like seriously tak sabar sangat nak puasa then raya. Heee now dah asyik nyanyi lagu raya, non stop nyanyi lagi raya. Dekat sekolah, dalam toilet dan dimana-mana sahaja mesti nyanyi lagu raya. Tak tahu kenapa dah aku ni, asyik nyanyi lagu raya je. Akhir-akhir tak sabar nak balik kampung dan asyik nyanyi lagu Sudirman - Balik Kampung. Heeeee perasaan aku cepat daripada perasaan orang lain kut. Teringat masa puasa dekat kampung, berbuka dengan atok nenek keluarga makcik dan keluarga aku. Wahh seronok masatu, seriously. Even tak ramai ahli tapi tetap happy sebab dapat berbuka sama-sama. Masatu berbuka benda bukan-bukan, yg tak patut makan time puasa, heee tp telan habis jugaa masatu. Lapar mungkin. Tahun ni rasa macam nak puasa dekat Kelantan, nak berbuka dekat Kota Bahru kedia makan apa entah nama dia, lupa udahhh. Heee yg penting kedai tu ada jual Roti Canai Kari Gear Box wuhhh memang terliur kalau ingat balik roti canai kari gear box tu. Nak dapatkan roti canai yg macamtu dekat Johor memang susah, aku rasa ada dekat Kelantan je. Aku boleh muatkan 5-7 keping roti canai dalam perut aku. Sedap gilaa, nikmatnya Allah je yg tahu. Lagi-lagi kalau singgah Rantau Panjang, lepak depan The Zon Kelantan-Siam then beli sotong bakar yg ada dengan rempah yg berair bagai tu. Wuhhh nikmat gilaa seriously. Tak cukup kalau makan sekor sotong je, paling-paling kena muatkan perut dengan 4-5 sotong. Even pedas aku tahan je walaupun makanan pedas bukan kegemaran aku tp disebabkan sotong tu sedap aku tahan pedas tu. Belum singgah Terengganu lagi. Makan dekat restoran bawah jambatan tu. Aduhh sedapnyaaaa. Terimbas kembali waktu waktu bercuti dengan family mama. Kalau holiday dengan family mama memang aku gemuk, perkara biasa lah tu jadi gemuk bila holiday dengan family mama. Restoran dekat Kelantan yg diberi nama Restoran Am-Tarbus tu lagi lahh. Nikmat gilaaa. Kedai makan Arab. Arab pior punyaaaa. Air sirap cincau dia lain dari yg lain. Rasa dia cukup manis, wuhhhh aku sedang menahan kelaparan. Dekat Johor makanan yg sedap dekat Restoran Briyani Village. Itupun sedap jugaaa, even bukan Arab tp roti Arab dia membuatkan aku terdiam tanpa sepatah kata atau sebarang bunyi ketika menikmati roti Arab tu. Malangnyaa sekarang aku dekat Kota Masai, so terpaksa lah makan dekat R.A.K sahaja. Hmm weekend nak ajak mama lepak Restoran E & Y. Heee aku rasa hampir setiap weekend muka aku je dekat E & Y tu. Mamak tu pun dah faham kut apa yg aku nak. Baru aku teringat aku dah lama tak isi perut aku dengan Tutti Frutti. Heee ngidam secara tiba-tiba. Snogurt dekat dengan rumah, aku taknak. Tutti Frutti yg jauh tu aku nak. Saja nak habiskan minyak kereta heeee. Alang-alang dah singgah ke Tutti Frutti boleh singgah ke Big Apple dekat Tesco. Itulahh niat aku :D nampak tak permainan dia disitu. Heeee ;) pagi-pagi ni aku isi perut dengan kuih muih jelaaa, tapi rasa macam nak makan roti canai pulakk sekarang. Heeee ;) seriously aku cerita lari tajuk. Tajuk fasting tp ini dah cerita pasal makan. Hahaha kay whatever lahhh >.<