ABatriysia HNorbit
ABatrisyia HNorbit
about ME stuff link home skins twitter follow
Blogger music



credit and thanksgyuu

Template Original made by : Jaera
Credit : css school image

Hi kawan?
Monday 24 June 2013 | 15:08 | 0 comments

Hi Assalammualaikum people. Harini entry aku panjang sikit. Aku nak cerita detail tentang kawan-kawan yg aku sayang. Kawan kawan yg aku sayang hingga akhir nafas aku. Bila mereka semua tiada lg, aku tak mungkin dapat gembira macamni. Ya Allah biarlahh aku pergi sebelum mereka, sesungguhnya aku tak sanggup hidup tanpa merekaa. Aamiin. Mari kita scroll down dan baca sama-samaa.


Maria bt. Mohd Ghaffar ;

Hi Mariaaa? Kita kawan tak sampai setahun lagi tapi aku bersyukur sangat sebab dapat kenal dengan kau. Aku tak pernah sangka yg kita akan kawan rapat sekarang. Kau selalu ada dengan aku dalam naik turun hidup. Walaupun kadang-kadang kau menghilang tapi kau tetap akan muncul. Kau seolah olah faham yg aku sangat perlukan kau ketika ituu. Aku tak dapat bayangkan macam mana perasaan aku kalau kau pergi dulu. Ya Allah, aku baru kenal kau dalam masa kurang setahun tp dah bermacam dugaan dan rintangan yg aku dengan kau dah lalui. Aku harap sangat kita boleh terus berkawan sampai bila-bilaaa. Mariaaa, kau pandai, kau baik hati, kau caring, kau manja. Kau gunakann semua tu untuk perkara yg baik-baik okayyy. Kau ada potensi untuk lebih maju ke hadapan. Aku tahu kau boleh buat demi kebaikan kau. Nanti bila dah berjaya kau jangan lupa umi dengan abah okayyy. Tanpa mereka, siapalah kita. Tanpa mereka, kita tak mungkin hidup di dunia yg nyata ini dan tak mungkin berkawan serapat ini. Apa-apa pun aku sayang kau Mariaaa ;)


Sharifah Khalilah bt. Syed Aluvi ;

Hi Eylaaa / Shepahhh? Kita kawan hamper 2-3 tahun tp terkandas. Mungkin itu semua silap aku. Takpelaaa, aku taknak sentuh semua tentang tu lagi. Selama beberapa tahun aku kenal kau, aku happy sangat Eylaaa. Aku berterima kasih dan bersyukur sangat pada Allah sebab kenalkan aku pd kau dan kenalkan kau pd aku. Kehilangan kau sangat-sangat terasa. Aku tahu itu semua dugaan dan cabaran hidup yg perlu aku hadapi. Kau ada rupa, ada potensi, kau bagus dalam subjek mathematics, kau baik, kau suka buat lawak yg gila-gilaa. Aku janji aku takkan pernah lupakann semua kenangan aku dengan kau. Eylaaa, aku tahu satu hari nanti kau pasti akan berjaya dengan cemerlang dan aku tahu kau akan bantu keluarga kau. Walaupun sekarang kita dah tidak lagi berkawan, aku akan tetap menganggap aku sebagai kawan rapat aku. Aku tak pernah peduli jikaa kau tk anggap aku kawan. Aku minta maaf kalau aku ada buat salah dekat kau, aku minta kau halalkan semua makan minum yg pernah kau bg pada aku. Aku rindu kau, aku sayang kau Sharifah ;)


Qierra Qasmien bt. Kassim ;

Hi Qierra? Hehee lamanyaa tak jumpa kau. Rindu dekat kau, takut tak sempat jumpa kau kawan. Before that, Happy Birthday friend. May Allah bless you Qierra. Kita kawan tak sampai setahun tp aku dah sayang kau macam kawan rapat aku. Aku ingat lagi masa raya ke puasa, macamtu lahh. Kita selalu texting, dah macam apaaa sampaikan aku tengah kemas rumah pun kita texting. Aku ingat lagi masa first time jumpa tu, kau dating rumah akuu. Aku ada buat makan-makann. Masatu agak malu jugalahhh sebab first time jumpaaa. Kau pernah bgtahu kau pernah nampak aku tapi masa game netball, masatu kita tak kenal lg. Kau ingat takk masa kau buat makan-makan dekat rumah kau? Aku dating awal sebab aku kena tolong kau siap-siapkann rumah kau, potong buah-buahh. Ehee rindunyaaa nak buat macamtu lg. Qierra, thanks sebab kau, aku dapat jumpa Eyla, duduk sebelah Eyla masa dekat rumah kauu. Terima kasih sangat sangat. Aku bersyukur sangat dapat kawan macam kau. Even muka kau bengis tp sebenarnyaa hati kau lembut. Teringat masa aku teman kau balik jogging tu sebab kau sakit. Aku taknak kau sunyi balik sorang-sorang. Aku nak jadi teman kau yg baik, aku cuba jadi teman yg baikk ;)


Nur Farah Aquila bt. Ahmad Fauzi ;

Hi Kenit? Kita kawan dah setahun kannn? Daripada form 4 sampai sekarang. Aku harap kita dapat kawan sampai bila-bila. Aku sayang sangat friendship antara kita semuaaa. Bila sorang ada masalah, semua sekali mesti risau. Mesti akan duduk sama-sama, selesaikan sama-sama. Kita semua dah macam adik beradik kann Kenit? Bila sorang tak dating sekolah mesti rasa sunyi. Mesti rasa macam ada benda yg hilang, ada benda yg tak lengkap. Kenit aku tahu kau pandai. Cuma kadang-kadang kau kurang rajin untuk belajar tapi sebenarnyaa kau pandai. Even kau kadang-kadang malas, keputusan exam kau takda yg gagal. Kalau kau rajin belajar mesti kau pelajar cemerlang. Percayalahh cakap aku. Kadang-kadang kau sukaa buat-buat tak layan aku, tapi lepas aku buat kau gelak kau okay sikit. Aku rindu nak lepak dengan kau, dengan kawan-kawan semuaaa. Jalan-jalan pusing Kota Masai even Kota Masai ni membosankan tapi aku tetap happy sebab dapat spent time dengan kawan-kawan aku. Kita dapat gelak sama-sama even kita tengah kesedihann. Aku sayang kau kawann ;)


Naziatul Nisha bt. Mohd Zawawi ; 

Hoit keding. Hi Nisha? Kita dah kenal lebih kurang 3 tahun kann? Kita satu class sejak form 2 sampai form 5. Tak pernah bosan satu class dengan kau sebab kau pun jenis happy happy. Aku ingat lg, masatu kita class 3 Inovasi then lepas PMR kita masuk class 4 Dedikasi. Aku dengan kau yg wakil class 3 Inovasi untuk duduk dekat class depan lepas PMR. Kadang-kadang aku suka buli kau tp kau tak pernah marahh. Kau diam and ketawa je. Aku taklahh selalu buli kau, aku buli bilaa bosan je. Kau ingat tak masa PJK tu kita semua lepak satu meja then cakap pasal friendship. Masatu kita semua cakap taknak berpisahkann, semua nak friendship ni kekal. Kau ada cakap, kita kalau gaduh mesti gaduh gaduh manja. Gaduh gedik gedikk. Eheee aku harap kita dapat kekalkan friendship kita ni sampai akhir nafas kita semuaa. Aku sayang kau and kawan-kawan yg lain. Dah banyak benda kita harungi sama-sama. Manis pahit semua kita dah lalui sama-samaa. Aku takkan pernah lupaa semua kenangan dan jasa-jasa kawan kawan kita semuaaa termasuk kau Nishaaa. Aku sayang kauu ;)


Haryantie bt. Zulkifli ;

Hi Yantiee? Kau tahu takk, sebelum kita duduk class sama masa form 4 tu aku selalu ingat kau ni garang gangster, Muka kau bengis sangat. Kau macam susah sangat nak senyum bila nampak orang tapi lepas aku dah kenal kau. Ya Allah jangkaan aku semua salahh. Kau tak seperti apa yg aku jangkakan. Kau baik, kau selalu senyum, tak sombong, cuma mungkin perwatakan luaran kau sahaja yg menunjukkan kau sombong. Kau pandai Yantiee, gunakan kepandaian kau untuk bantu keluarga satu hari kelakk. Kau kena yakin pd diri kau yg kau mampu lakukan apa sahaja demi memperbaiki kehidupan keluarga kauu. Kau rajin, kau kena teruskan kerajinan kau. Kau kena gunakann kerajinan kau untuk kau terus maju ke hadapan. Nanti bila kau dah berjaya kau jangan lupaa kami semuaa jangan lupaa keluarga kauu. Bila kau dah berjaya, lihatlahh kami di belakang tetapi jangan pernah kau berundur untuk mengikut kami sebab kau dah berjayaa. Bila SPM nanti, kita semua buat all out okayyy? Kita kena buktikan pd semua orang yg kita boleh lakukan walaupun kadang-kadang kita degil dan kurang dengar cakap cikgu. Kita semua bolehh kalau kita dah set dalam otakk untuk berjaya dengan segala kerahan usaha kitaa. Aku sayang kauu ;)


Nor Padilah bt. Mohd Noor ;

Dieylaaaa! Hi? Kau kawan aku paling gilaa yg pernah aku adaaa. Kau tahu takk, kita kenal baru setahun tp kita borak borakkk segala macam kita dah kenal 20-30 tahun kannn? Serious kau sangat sporting. Bila duduk semeja mesti gelakk, ada je lawak bodoh yg kau nak buatkannn? Kau ingat takk masa kita selalu lepak dekat library? Ada je benda kita nak kutuk untuk jadikan bahan lawak. Bila ada orang lalu, ada je benda yg tak kena dekat orang tu. Ada je benda nak kutukkan? Tapi kita kutuk tak melampau, kita just kutuk luaran tanpa sentuh tentang keturunan keluarga seseorangg. Bila masuk library mesti amik buku yg berkaitan masak masak atau berkaitan dengan bumikannn? Lepastu bila ada gambar lawak, ada je benda yg nak di tokok tambah sampai masing masing tak boleh tahan gelakk. Aku sayang kau kawannn ;)


Aquila Dieyla Yantiee Nisha ; Korang korang korang!! Eheee korang ingat takk tahun lepas, form 4. Kita satu class, classmates kita semua bestkann? Semua sporting. Aku penolong and Shah pula ketua class. Korang mesti ingatkann masa kita semua satu class order nasi goreng dekat Ain, kecoh sangatkann. Dah macam apakann kita semuaaa, satu class bau nasi goreng. Apa-apa hal aku dengan Shah mesti makan dulu then kalau aku lanbat habis, Shah akan jagakann pintu class. Untuk bgtahu kita sama ada cikgu dah sampai belum. Penolong dengan ketuaa dua-duaa gila. Boleh harap untuk lakukan sesuatu tapi sekepala dengan classmates. Korang ingat tak bila PJK dekat padang Samuel main bola mesti pegang seluar diakannn. Kita mesti gelakk and bahan sampai naik class. Rindunyaa semua saat saat tu. Haaa! Korang ingat tak masa kita kena ketuk ketampi 110 kali? Eheee masing masing kaki mengigil then ada hati nak larikan diri dari Sir Vincent. Masatu naik turun tangga memang menyeksa kita semuakannn? Ingat lg masa kita suruh budak belakang naik dulu then Dieyla cakap kalau kena kejar anjing kita suruh anjing jalan dulu. Hahah masatu kita semua dekak gila-gilaa sampai cikgu marah kita tp buat muka tak tahu je jalan masuk class. Aku teringat masa aku kacau budak class tu, dorang tengah sibuk berbual kencang then aku keluar diam-diam ikut pintu belakang, masatu tangga licin sebab baru lepas hujan. Aku turun slow slow then lari laju laju naik atas masuk class jerit '' PENGETUA PENNGETUA'' sampai aku takleh tahan gelakk. Ingat takk masa kita kena kejar dengan cikgu Talib? Eheeee dia bawak paying macam apaaa. Macam Rihanna kauu. Hahah teringat masa kacau Farhan dekat tangga, kita semua sama-sama cabut class tapi acah-acah baik. Kita belakang Farhan, masatu turun tangga then kita jerit kuat kuat dekat Farhan ''PENGETUA'' hahah kesian Farhan masatu. Dahla beg dia berat, nak terjatuh anak orang tu. Eheee aku rindu sangat dekat classmates 4 DEDIKASI ;)


Sebelum aku tamatkan cerita aku harini, aku nak bagitahu sesuatu. Aku nak minta maaf yg teramat sangat, dari hujung rambut hingga hujung kaki kalau aku pernah buat silap dekat korang semuaaa. Apa-apa pun yg terjadi aku akan tetap terus sayangkann semua kawan-kawan aku. Maria Eyla Qierra Aquila Nisha Dieyla Yantie korang semuaa sahabat aku yg terbaik pernah aku adaa. Apa-apa pun yg terjadi, aku nak korang semua tahu dan ingat, aku akan selalu dan sentiasa ada dekat belakang korang semuaa untuk terus menyokong korang semuaa dalam segala aspek yg baik-baikk. Insha Allah. Aamiin. Aku doankann kita semua berjaya dalam hidup dan dapat bantu keluarga kita dari susah menjadi senang. Aamiin ;)

Terima kasih yg tak terhingga aku ucapkan untuk korang semua sebab sudi baca blog ni. Terima kasih banyak-banyakk ;')